The drummer.

Godkväll mina vänner.
Långhelgen är snart slut och här sitter jag i soffan och är trött. Ebba och jag konstaterade idag att ju mer man är ledig desto tröttare blir man. Konstigt det där! Helgen har bestått av middag på Hermans med min käraste (gott), teatern Rainman på Rival (bra) och brunch med pappi (nästan snäppet godare). Annars har jag fått lite dille på att cykla. Jag har under de senaste åren bestämt hävdat att jag inte alls tycker om att cykla för man blir svettig och bara arg på att det är motvind hela tiden. Nu har jag dock insett att det både går snabbare och är betydligt billigare att cykla än att åka buss. Faktum är att det tog 20 min att ta sig till IKEA idag i jämförelse med de 40 min som det tar med buss, plus att det blev exakt 36 kronor billigare. Det kanske inte låter så mycket, men om man åker buss kanske 3 gånger i veckan fram och tillbaka så blir det rätt mycket pengar man tjänar på att istället ta cykeln. Kanske borde tillägga att jag alltså inte åker buss tur och retur till IKEA tre gånger i veckan utan även till lite andra ställen. Nog för att jag gillar IKEA men jag skulle bli ruinerad om jag var där så ofta. 
 
Passade även på att ta en sväng in på H&M och kunde självklart inte hålla mig från att köpa lite nya grejjer. En fin bikini och en klänning blev det. Lite osäker på om jag ska behålla klänningen dock, det återstår att se... 
 
Nu ska jag försöka tjata hit min vän Bacån som står och kollar muskelhundar på skolan för vi ska ha sleepover och jag vill SOVA. Nattisnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0