Götlaborg.

Nu är Casco och jag framme i Göteborg och håller på att bekanta oss med vår nya lägenhet. Den är jättefin och ligger centralt, så bättre kunde det inte bli. HIttills idag har vi "provgått" till jobbet, det tog exakt 45 minuter så jag tror det blir promenad dit i alla fall en av sträckorna varje dag. Enligt min gps skulle det finnas två promenadvägar dit, varav den ena visade sig gå på motorvägen i en tunnel... Så jag tror jag håller mig till den andra. Åkte spårvagn hem, det tog ca 20 minuter så det var inte så farligt långt det heller. Tydligen ska det gå en buss direkt härifrån också men jag hittade inte busshållplatsen så den ska jag fortsätta leta efter. Planerna för resten av dagen är att fixa ett periodkort till kollektivtrafiken samt cykla bort och utforska Friskis&Svettis som ska ligga ca 1 km härifrån. Jag tänkte köpa ett sommarkort där, det verkade inte vara särskilt dyrt. Jag vet inte hur mycket jag kommer orka träna när jag jobbar, men tydligen tjänar man in den där kortet rätt snabbt så det känns ändå värt det. Mycket nytt att upptäcka, men jag gillare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0