Träningsmål.

Nu har jag en pluggpaus och sitter och klunkar proteinshake. Klurar lite på träningsmål för året, eller i alla fall fram till sommaren. Jag vill inte sätta upp för höga mål för då vet jag hela tiden att jag inte kommer nå dem, vilket gör att jag inte ens försöker. Saker jag kommit fram till hittills är i alla fall:
  • Jobba för att få en bättre hållning, träna mer rygg osv
  • Springa fem km med en kilometertid under fem minuter och 15 sekunder per kilometer. Helst vill jag klara det på under fem minuter per kilometer men det får bli nästa mål. 
  • Springa blodomloppet (10 km) under 60 minuter. Förra året krockade loppet med vår sluttenta har jag för mig, hoppas det inte blir så i år. Lyckades i alla fall uppnå det här målet i somras så det borde inte vara något problem. 
  • Träna triceps mer, det är min värsta muskel för jag är så svag... Men jag blir ju inte direkt starkare av att inte träna den alls så det ska jag ta tag i
  • Dricka en proteinshake om dagen plus öka det "naturliga" (via mat) proteinintaget så mycket jag kan. Som vegan kan jag känna att det är svårt att få i sig protein, därför är proteinpulver ett bra alternativ tycker jag. Det jag dricker nu innehåller sojaprotein. 
  • Dra ner på alkolholintaget (mycket festande i höstas...)
  • Tänka efter innan jag äter sötsaker/chips etc. Jag vill inte bestämma att jag inte får äta vissa saker, men jag har lätt att äta saker trots att jag egentligen inte är sugen. Det är bättre att unna sig något riktigt gott sällan än att äta lite hela tiden. För att motivera mig till det måste jag tänka på att träningen faktiskt inte kommer ge något resultat om jag äter massa socker. 
  • Bli uttagen till Gladiatorerna nästa säsong, för att jag är så stark. Och då menar jag inte som utmanare utan som gladiator. Hehehhhehee. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0