Ett stort problem.

Öppet brev till alla som tillverkar mjukisbyxor:
Hej!
För det första, tack för att ni tillverkar världens kanske bästa plagg. Passar utmärkt till min skriva-kandidatarbete-outfit (rufsigt hår, hoodtröja, tofflor). Nu till mitt egentliga ärende. Häromdagen fyllde jag år och fick då världens gosigaste mjukisbyxor av min pappa i present. Jag har i princip bott i dem sen dess. Jag har dock stött på ett inte så litet problem, och jag har varit med om det många gånger för... LUDD! Varje gång jag drar på/av mig byxorna följer en ström av små puffiga tussar med ut och sprider sig över precis hela rummet. De verkar ha en speciell preferens för att gosa ner sig i min långhåriga matta. Vid det här laget har det lossnat så mycket att det är ett under att det finns några byxor kvar alls. 
 
Och ja - det kanske hjälper att tvätta byxorna. Men
1. det gosiga, mjuka på insidan försvinner då
2. allt annat i samma tvättmaskin kommer efter tvätten att vara fullt av ludd och jag orkar inte tvätta mjukisbyxorna i en egen tvättmaskin (jobbigt när man måste boka tvättid och knata till tvättstugan bara för det).
 
Finns det någon lösning på mitt problem? Skulle bli ytterst tacksam.
MVH Frustrerad_mjukisbyxanvändare92

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0