Bra dag.

Alltså ÅH vad lättad jag känner mig just nu! Idag har jag fixat en massa saker som jag har haft hängande över mig de senaste dagarna. I förmiddags satt jag på ett café tillsammans med bruttorna och skrev klart en totalt onödig men obligatorisk skoluppgift i ett par timmar. Sen åkte jag hem och gick direkt till skolans IT-stöd för att få hjälp med min vpn-uppkoppling. Jag vet egentligen inte riktigt själv vad vpn är mer än att man får tillgång till universitetsbibliotekets databaser när man kopplar upp sig mot det. Jag har bråkat med programmet i flera timmar och inte fått det att fungera. Väl där tittade tre datasnubbar på det innan det löste sig. Jag fick någon slags ny vpn, och jag är tydligen den första studenten på hela SLU som använder den. Verkar fungera i alla fall, superskönt eftersom jag inte behöver gå ner till skolans datasal varje gång jag ska artikelsöka hädanefter. 
 
Vidare lyckades jag registrera mig på Endnote, som är ett referenshanteringsprogram vi kan använda för att underlätta skrivandet av vårt kandidatarbete. Det visade sig att programmet inte var kompatibelt med den version av Word som jag hade, vilket gjorde att jag fick skaffa ett helt nytt Office-paket. När jag fixat det lyckades jag tillslut koppla ihop programmet med Word, samt lägga in alla mina referenser i programmet. Hejdå sitta-med-tusen-papper och hej smidig-hantering-av-allt-i-datorn. NÖJD TJEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0