Plugg-pepp.

Jag trodde det skulle vara jobbigt att börja plugga igen efter kandidatsemestern, men det är faktiskt riktigt kul! Jag tror inte jag har varit såhär pepp under hela utbildningen faktiskt. Vi har börjat en ny kurs som heter "Klinisk anatomi, konsultationskunskap och näringslära" som kommer hålla på fram till sommaren. Just nu pysslar vi med lite allt möjligt, framförallt repeterar vi hundens anatomi och så håller vi på med röntgen. Igår var Casco med på en övning då vi tränade på att ta EKG. Han skötte sig exemplariskt, och om vi har räknat rätt så var hans EKG normalt. Imorgon tror jag vi ska träna på att lyssna på hjärtat på hästar och hundar (om jag har tolkat vårt krångliga schema rätt). Den här terminen har vi bara läst om saker som inte har så mycket anknytning till smådjursmedicin som jag är intresserad av (försöksdjursvetenskap, livsmedel och kandidatarbete om delfiner), så nu är det skönt att göra något som känns lite vettigare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0