Butterflies.

Godkväll kära ni.
Jag har haft en så lugn helg man kan ha, det var verkligen välbehövligt. Förkylningen som jag väntat på har brutit ut nu när jag slappnat av. Halsen har känts som taggtråd ett par dagar, men nu mår jag faktiskt lite bättre. Efter att ha legat isolerad hela dagen masade jag mig hem till Lina och blev bjuden på middag tillsammans med mina fina tjejer. Lilla Uppsala-familjen blev äntligen återsamlad för första gången efter sommaren. Det är helt fantastiskt att ha så fina människor runt sig alltså. 
 
Imorgon börjar vi en ny kurs, närmare bestämt farmakologi och toxikologi (typ läkemedelslära och läran om "giftiga ämnen"). För det mesta ska vi bara gå halvdagar, men jag har ändå hört att kursen ska vara tung. Förmodligen är det rätt mastigt att lära sig om alla läkemedels verkan på kroppen, men såklart är det väldigt viktig kunskap. Det känns helt galet att vi lär oss saker för att vi ska tillämpa dem i vårt yrke inom en framtid som inte alls är särskilt långt bort. Undrar när man ska inse att det kanske vore bra att låta hjärnan vara annat än en teflonpanna och faktiskt börja komma ihåg saker. Just nu känns det som att all kunskap bara rinner av en så fort man tentat av den. Förmodligen finns den nånstans långt där inne, och är framplockningsbar när det väl behövs...
 
Nu ska jag släcka så jag hinner sussa en stund innan klockan ringer imorgonbitti. Godnatt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0