Pound the alarm.

Ledig förmiddag idag, väntar på att nått plugg-flow ska infinna sig men det vill sig inte riktigt. Jag har insett att det inte är någon idé att plugga när jag är såhär rastlös, för då fastnar ändå ingenting. Bättre att göra något annat och skjuta på plugget. Tentan börjar dock närma sig så jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan jag kan fokusera... 
 
Igår var Sissel här, vi tog en långpromenad med hundarna i mörkret, gjorde egen sushi av grejerna vi hade kvar sen förra gången och var på ett intensivpass på Friskis. Det var många år sedan, jisses vad jobbigt det var. Men kul! Jag är rätt träningspepp just nu, försöker gymma 1-2 gånger i veckan och förutom det även springa med hundarna 2-3 gånger. Målet innan var att lyckas pallra mig runt blodomloppet på 1 mil, men det kan jag redan nu så jag funderar på att ändra målet till att lyckas springa en halvmara istället. Känns väldigt långt borta just nu, men envis som jag är så är det inte alls omöjligt om jag bara tränar. Brukar just nu jogga strax under 6 km på runt 32 minuter, vilket ger en kilometertid på runt 5,5 min/km. Ganska snabbt för att vara mig som inte har någon klassisk löparkropp. Hade inte sagt nej till längre ben och en något smäckrare figur, men man får vara nöjd ändå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0