Kampen om proteinerna.

Hej mina vänner.
Nu var det ett tag sen jag skrev något här! Det beror mest på att jag fortfarande har så galet mycket att göra. Mest roliga grejer dock, så jag klagar inte.
Jag har efter mycket tänkande bestämt mig för att försöka vara vegan. Hittills har jag mest avstått mejeriprodukter och ägg så gott jag har kunnat, men nu blir det skärpning på heltid. Efter allt som vi fick se i Skara känner jag att jag inte vill stödja den svenska djurindustrin alls. Nu är bara frågan... hur får man i sig tillräckligt med protein som vegan? Ät bönor och ärtor, säger de flesta. Men efter att ha undersökt saken närmare innehåller bönor bara 5 gram protein av 100 gram. Jag vet egentligen inte alls hur mycket proteiner jag behöver äta, men jag gjorde ett test på en hemsida och där blev svaret minst 70 gram per dag. Alltså behöver jag äta 1,4 kilo bönor om dagen för att få i mig det... Känns inte så hållbart. Jag köpte i alla fall proteintillskott gjort på soja idag. Det smakar vidrigt men jag tänkter tvinga i mig det ändå. Om det är någon som sitter på en massa goda veganska recept får ni gärna dela med er!
Nu är det sovdags, natti!

Kommentarer
Postat av: virginia

Usch 1,4 kg bönor om dagen. Undrar hur mycket fisar det blir? Troligtvis så mycket att enbart du kommer att bidra med 25% av den ökade växthuseffekten efter några veckor. Nej men seriöst, jag tror inte att det finns många veganer som får i sig tillräckligt med proteiner, speciellt inte om de tränar. Enda utvägen är väl att skaffa en egen ko som du mjölkar! lycka till med det! :D

2012-05-24 @ 09:16:23
URL: http://itsvirginia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0