Something to die for.

Lite dålig uppdatering här, men det känns verkligen inte som att det händer något roligt i mitt liv som jag kan skriva om. Allt rullar på som vanligt med skola, hundpromenader, möten och annat småfix. Idag har Josefine och jag flyttat ut alla möbler utom sängen ur mitt rum, eftersom jag ska få nytt golv här! Det ska förhoppningsvis läggas i nästa vecka när jag är hemma på ön. Jag åker dit på fredag, när vi får påsklov. Så nu är det riktigt tomt här, känns lite konstigt... Casco är också bekymrad, för hans soffa har försvunnit.
Vi har nyss börjat en kurs som heter Populationsmedicin. Den verkar innehålla lite allt möjligt, men just nu läser vi epidemiologi och statistik. Intressant, men lite klurigt! Det känns mest som att föreläsarna kastar massa formler och sannolikheter på oss och att vi förväntas ta in allt på en gång. Det är dock lite svårt, i alla fall för mig. Det är rätt lätt bara allt faller på plats, men det ska göra det också... Idag pratade vi till exempel om konfidensintervall och hypotesprövningar. Man hör ju på namnen att det är krångliga grejer alltså! Har beställt en kursbok som förhoppningsvis kommer på lovet, så då kanske det går lite lättare. Jag tvekar på att jag, som inte alls är intresserad utav forskning, kommer ha användning för det här i framtiden... Men vem vet, jag kanske ändrar bana helt och hittar nått spännande projekt att grotta ner mig i som kräver att jag är ett geni på att räkna ut medelvärden och sannolikheter...
Nu blir det hundpromenix och sedan är det sovdags. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0