Love grows.

Idag kom våren till Uppsala på riktigt. Jag hade på mig min tunna vinnterjacka/tjocka vårjacka  och den var nästan för varm! Mycket snö har redan smält bort, och fortsätter det såhär är det nog total barmark inom några dagar. Lycka!
Imorgon beger jag mig till Stockholm, där jag ska möta upp mami. Vi ska bo på hotell (hotellfrukost!!!), gå i second hand-butiker och gå på Dirty Dancing-musikal. På fredag följer hon med mig tillbaka till Uppsala, och stannar här över helgen. Vi har inte setts på 1,5 månad nu, så det ska bli jättemysigt. Jag planerade storshopping fram tills för en timme sen, när jag gick igenom ekonomin. Av den här månadens studiemedel som vi fick i fredags har jag redan lyckats spendera över 6000 kronor. Hur är det möjligt?! Då har jag i och för sig betalat hyra och mobilräkning på 3300 tillsammans... Plus hembiljetter till påsk, flygbiljetter till Göteborg nästa helg och en ladugårdsoverall för sammanlagt 1700... Så det kanske inte är så konstigt att pengarna har försvunnit. Det blir shopping för sparpengarna i helgen! Jag gillar inte att ta av dem, men jag vill verkligen ha lite nya vårkläder.
Strax kommer Ebbis hit, och då ska vi se Top Model och äta kaka. Innan dess ska jag försöka packa lite, så jag får nog rusa nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0