Årssammanfattning.

Jahopp, och helt plötsligt är det mindre än en timme kvar av året. Nu borde jag väl egentligen göra någon liten slags årssammanfattning, verkar vara en grej att skriva en sån i om man bloggar. Tyvärr är mitt minne fruktansvärt dåligt, men tittar jag tillbaka i bloggen kan jag komma fram till följande:
 
Januari - sydde en himla massa, var sugen på att göra något spännande med håret och hade en influensa (lunginflammation?) som pågick i en mindre evighet. Hade uppåt 40 graders feber i 14 dagar och åkte fram och tillbaka till Närakuten, men de lyckades inte lista ut om det var virus eller bakterier = ingen antibiotika. Tillslut piggnade jag i alla fall till och kunde lägga fokus på skolan, som blivit lite bortprioriterad. 
 
Februari - fyllde 20 och hade ett fint födelsedagskalas med flickorna. Skrev ett argt inlägg på Alla hjärtans dag som jag som alltid firade ensam. Känns fantastiskt fint att jag förmodligen, för första gången, kommer få sällskap nästa år. Färgade dip dye och köpte en ny soffa. Annars blev det mycket kalas verkar det som. Stackars min lever. 
 
Mars - började månaden med en weekend i Hufvudstaden tillsammans med mami. Vi gick på musikal, åt god mat och köpte vårkläder. Roligare än så blev det inte verkar det som.
 
April - tog en tur till lilla ön över påsk och träffade vänner och familj. Fick (köpte) både klassjacka och nytt golv i rummet, nya grejer brukar göra mig lycklig och så även i det här fallet. Hade tenta som jag knappt pluggade till och bokade Barcelona-resan. Fick besök av Sissel och pappa i slutet av månaden. Firade även Valborg med en herrans massa fint folk! Allt utom slutet på Valborgs-kvällen var toppen. 
 
Maj - vaknade upp den första maj och var arg på mänskligheten (särskilt den manliga delen). Bestämde mig för att det inte skulle få påverka mig och åkte till stan och firade Amandas födelsedag. Åkte till Skara med klassen och besökte gårdar och ett slakteri. Blev vegan efter det... Hade dock rätt mycket problem med att få i mig bra mat men det löste sig tillslut. 
 
Juni - var i Barcelona tillsammans med fina brudar och spenderade knappt en vecka tillsammans med Amanda på ön. Vi målade tavlor, var på loppisar och lagade veganmat. Efter det begav jag mig hem till henne i Norrköping, och sedan åkte vi tillsammans till Peace&love. En fin månad förutom att jag hade någon konstig kombination av matförgiftning och feber runt midsommar. 
 
Juli - var hemma på ön och jobbade uppåt 200 timmar. Var väldigt rastlös och längtade tillbaka till Uppsala rätt så mycket. 
 
Augusti - jobbade mina sista pass och var sedan ledig i ett par veckor innan skolan började. Färgade ombre som jag inte riktigt blev helt nöjd med. Åkte tillbaka till Uppsala med tusen kilo packning och höga förväntningar inför hösten. Var ute och vimsade på stan sista helgen i månaden, och stod helt plötsligt och tittade in i ett par glada, blåa ögon som det senare visade sig att jag skulle få se betydligt mer av under hösten. 
 
September - var totalt kaos. Hjälpte till att hålla i nollningen för de nya amöborna, och hade otroligt kul men på tok för lite rutiner. 
 
Oktober - kaoset fortsatte och jag vandrade på kanten till att få magkatarrsutbrott. Gjorde egen sushi hemma hos Sissel&Filip, fick lunchbesök av pappa&anton och var i Stockholm med Amanda. Vi (Amanda och jag) hade även vår första mentorsträff med amöborna. En stor dag för oss! Tittade på "Torka aldrig tårar utan handskar" och grät floder. Var rätt träningspepp och joggade så mycket jag hann. 
 
November - ville köpa kläder istället för att plugga och var på Återbjudning utklädd till fettcell. Hade stortenta och såg Breaking Dawn pt. II på bio. Varvade fest (Preklin och teknologsläpp) med fjärilar i magen och var ute och åt vegansk mat på Kalmars nation. 
 
December - började månaden med sittningen Natt-O där det årliga skvallerkompendiet delades ut. Jag nämndes lite för många gånger för att det ska vara okej... Kvällen blev städad men ändå ganska kul. Dagen efter åt vi en gudomlig brunch på kåren och hade adventsmys hemma hos mig. Tolv personer och fyra hundar fick nätt och jämnt plats i mitt lilla studentrum. Tog en snabbvisit till Göteborg för att hälsa på släkten, det var mysigt men jag önskar att jag kunde ha stannat längre. Gick Luciatåg utklädd i rosa kroppsstrumpa och sjöng om biljardbord och ledsna djur. Åkte hem till ön igen och firade jul med familjen. Har det fint men saknar Uppsala och de där blåa ögonen som har kommit att betyda rätt mycket på sistonde. 
 
...och ja, nu är vi väl framme vid idag! Jag firar nyår tillsammans med mamma och två skotträdda hundar, previs som förra året. Det vore trevligt om raketerna kunde skjutas endast runt 12-slaget, men det verkar vara för mycket begärt... Jag vill i alla fall önska er ett gott nytt år! 2012 har varit fint, jag hoppas att 2013 blir minst lika bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0