Utgifter.

Vi började läsa bakteriologi i tisdags. Jag är redan trött på det. Det känns lite som att min hjärna är full, det går helt enkelt inte att få plats med mer! Men jag fortsätter glatt att trycka in nya grejer och låtsas inte om att dem går in genom ena örat och ut genom det andra. Det blir nog bra det här.
Imorgon får vi studiemedel, om jag inte tänker helt fel. Det behövs, jag har cirka 100 kronor kvar av det förra och då har jag ändå snyltat lite av sparpengarna... Jag tänkte att jag skulle ha råd att lägga undan 2000 av studiemedlet varje månad, men icke. Inte den här månaden i alla fall. Som alltid har jag tänkt "men den här utgiften är ett undantagsfall från min budget, för den kommer bara en gång". Så är det ju. Det är bara det att det finns sånna här utgifter varje månad. Den här gången har det varit betalning för sittningen Phlugan (550 kronor), kursboken (777 kronor), adressändring (195 kronor) och en telefonräkning på cirka 700 eftersom jag sa upp mitt förra abonnemang och fick betala för att starta ett nytt. Där rök dom 2000 kronorna som jag skulle spara... Snyft, det är inte lätt att vara fattig student.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0