So little time.

Rutinerna börjar infinna sig här i Uppsala: dans-måndag, scones-tisdag, bonde-onsdag, (förhoppningsvis) badminton-torsdag, värmlands-fredag, städ-lördag, plugg-söndag. Idag stod Martina och jag i PR-skrubben och sålde mjukisbyxor, och JISSES vad folk det kom! Redan när vi kom dit stod det nog 20 personer i kö och så fortsatte det hela timmen vi hade öppet... Fakturalapparna tog slut två gånger och pengarna rullade in. Härligt!
Något som är mindre härligt är plugget den här veckan. Idag gick vi i skolan 9.15-16, och jag skulle stå i PR halv fem så det var bara att rusa hem, mata vovven och sen sticka till kåren. Direkt efter det gick jag hem till Victoria, eftersom scones-tisdag innebär sconesbakning och tedrickning hos fröken Gräsman. Sen tog vi en promenad med den stackars vovven som fått vara inne hela dagen och sen ramlade jag in här hemma vid halv nio nån gång. Plugga nu? Nej tack. Det är så trevligt att föreläsarna tycker vi ska hinna läsa några kapitel i boken, sammanfatta dagens tre föreläsningar, kolla på lab-filmer och läsa igenom labkompendiet för nästkommande dagen OCH göra quiz och kolla på bakterier på vetbakt-hemsidan. Detta ska alltså göras varje dag efter klockan fyra, då skolan slutar. Till råga på allt ska vi ju lära oss allt vi läser/skriver/labbar också. Har jag gjort något av ovanstående idag? Svar nej. Är jag bitter över det? Inte ett dugg, jag har roligare saker för mig! Sova till exempel.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0