Rabies.

Nu har jag proppat huvudet så fullt med virus att de snart väller ut genom öronen. Innan vi började läsa om virus tänkte jag att det nog finns många olika sorters virus, men jag hade fel. Det finns inte många virus, det finns tusen miljarder virus, typ. Att sjukdomarna de orsakar har exakt samma symptom gör ju inte saken lättare. Jag är väldigt fascinerad av sjukdomar och tycker det är spännande att läsa om virusen som orsakar dem. Det svåra är bara att lyckas komma ihåg vilket virus som gör vad.
Jag som är superhypokondrisk mår väl egentligen inte så bra av att läsa om virus. Igår började jag fundera på vad som skulle hända om Casco skulle bli smittad med rabies. Visste ni att man har hittat fladdermöss med antikroppar mot rabies i Skåne? Att de har antikroppar mot rabiesvirus betyder att de har varit i kontakt med viruset. Jag får lugna mig med att jag inte bor i Skåne, och att Casco inte umgås med fladdermöss så ofta.
Snart kommer flickorna hit och ser på Bonde söker fru. Till programmet serveras bullar och mjölk, allt enligt vårt tema för veckan, "lantis". Klädkod är rutig skjorta.
Time to go, puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0