Aldrig nöjd.

Jag är så fruktansvärt trött på att aldrig vara riktigt nöjd. Jag har en garderob som svämmar över av fina kläder. Ändå känner jag att jag inte har något att ha på mig. När jag har köpt något nytt är det roligt i en vecka ungefär och sen smälter det in i den grå massan bakom garderobsdörrarna. Jag går min drömutbildning och tycker det är jätteroligt, men klagar ändå på föreläsarna varje dag och orkar inte plugga så mycket som jag borde. Jag bor i en korridor med jättetrevliga människor och mitt rum är superfint, men ändå vill jag ha en lägenhet. Jag passar världens bästa hund, men blir ibland ledsen över att han inte är min. Runtom mig har jag fina människor som verkligen bryr sig, men hur mycket jag än träffar dem känns det aldrig som det räcker. Ibland går mitt dåliga humör ut över dem, fast det inte alls är meningen. Jag tränar och promenerar så mycket jag hinner men blir ändå aldrig sådär smal och snygg som jag hoppas på att bli. När jag inte har något godis är jag konstant godissugen men när jag har ätit godis mår jag bara dåligt över det. Jag vill ha ett förhållande, men får alltid kalla fötter när det väl gäller. Jag vill inte vara tillsammans, men jag vill inte vara ensam.
Varför är jag inte bara glad över att jag är frisk, att jag har fantastiska vänner och att jag går på en av de mest eftertraktade utbildningarna som finns i Sverige (och som jag alltid velat gå)? Varför är det mycket lättare att klaga på allt istället för att se alla saker som är bra? Och hur tusan gör man för att bli... nöjd?

Kommentarer
Postat av: Sissel

Förstår precis vad du menar. Hu!

2011-10-10 @ 21:32:07
URL: http://swangenborg.blogspot.com
Postat av: virginia

Du är en rastlös själ. Men du lär dig nog att bli nöjd med tiden. Angående ditt garderobsproblem så brukade jag vara sådär innan jag åkte till Aussie. Det var ett jättebra botemedel för mig. När du är ute på resande fot så kan du inte dra med dig en hel jävla gigantisk garderob utan måste rensa. Dessutom, försök att köpa nya kläder när du har en extremt begränsad budget utomlands. Det finns liksom inte på kartan. Just nu ryms alla mina kläder på en liten hylla. Ibland känns det ju såklart jävligt att inte ha något nytt på sig men man vänjer sig tillslut.

2011-10-14 @ 09:20:12
URL: http://itsvirginia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0