Gårdagen.

Gårdagens festligheter påbörjades alltså klockan 16.30 med fördrink utanför Aulan. Nån gång efter fem började spexet inne i Aulan, vilket anordnades av femmorna om jag inte minns helt fel. Efter det delades det ut massa utmärkelser till olika personer... Jag vet inte riktigt vad det gick ut på, men jag tror att det var utvalda personer som på något sätt skapat sig ett namn inom veterinärmedicinen. Utdelningen bara fortsatte, fortsatte och fortsatte... När klockan var sju och den äntligen tog slut hade jag rejält ont i magen. Eftersom jag trodde att vi skulle få så mycket att äta på kvällen tänkte jag att det skulle räcka att äta lite soppa vid lunch och sen inget mer förrän på sittningen. Det var rätt dåligt tänkt...
Väl på Syltan serverades fyrarätters med massor, och åter massor av alkohol. Första rätten bestod av tre små brödskivor med diverse olika pålägg. Gott! Andra rätten bestod av svartsoppa för icke vegetarianer, medan vi vegetarianer fick svampsoppa. Till huvudrätt severades quornfiléer med potatisar och sås. Vid det här laget var klockan ungefär halv elva och jag kände att jag höll på att avlida av hunger. Hetsåt okänt antal färskpotatisar och sen kändes det bättre. Vid det här laget var fylleslaget ett faktum! Redan under förrätterna vinglade äldre veterinärer runt i restaurangen... Under middagen spelade ett liveband, så mellan alla rätter var alla uppe och dansade! Det var verkligen heltokigt.
Efter att middagen avklarats nån gång efter tolvslaget begav vi oss alla över till ULS kårhus och dansade till gammal nostalgisk musik. ABBA och Björn Skifs låtar gick runt, runt och vi kastade av oss klackarna och dansade i någon timme. Framåt tretiden var jag helt slut, och begav mig hemåt. Gissa om det är skönt att bo så nära skolan?!
Idag mår jag förhållandevis bra, med tanke på de mängder alkohol som serverades igår... Bara under förrätten fylldes snapsglaset på tre gånger. Det gällde att hålla lite koll och säga nej tack ibland, annars skulle kvällen slutat väldigt tidigt... Nu ska jag mysa med Casco och kolla på "Så mycket bättre" på TV4-play. Hejdoo ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0