Dröm.

I nättras (gotländskt ord för i natt, nu lärde ni er nått nytt) drömde jag den sjukaste och roligaste drömmen på länge. Det hela började med att vårt klassnamn (Veterator för er som missat det) skulle avslöjas för våra föreläsare under ett möte. Föreläsarna fick seda diskutera vad de tyckte om namnet, och kom fram till att dem tyckte det lät för hårt och bestämt. De ville att vi skulle heta något ulligare och gulligare, och la då fram en lista med namnförslag (där bland annat namnet "Kaninerna" ingick). De sa sedan till oss att vi var tvugna att välja ett namn från listan.
Då bestämde sig hela min klass för att strejka, och starta krig mot föreläsningarna. Vi packade ihop kläder och mat, och begav oss för att bo i en hemlig bunker. Samtidigt hade alla äldrekursare som uppdrag att hitta oss! Våra föreläsare låg i gömmor runt bunkern, och varje gång någon försökte gå ut skjöt dem på personen med paintballgevär eller blåste såpbubblor med en giftig gas. Jag vet inte hur det slutade, för typiskt nog så vaknade jag efter det. Men tänk er (ni veterinärstudenter som läser min blogg) Lisa Persson, världens snällaste person, ligga i en buske med ett lömskt ansiktsuttryck och blåsa gift-såpbubblor. Ibland undrar jag var jag får allt ifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0