Moving out.

Nu har jag påbörjat det stora projektet: att flytta. I tre flyttkartonger och massor av väskor har jag lyckats trycka ner stora delar av mitt liv, men än är det mycket kvar som ska vikas, packeteras, slängas och ges bort. I helgen kommer pappa och Anton för att hjälpa mig köra bort alla grejer till nya rummet. Det ska bli både spännande och lite läskigt. Jag kommer sakna min lilla stuga... Så jag packar på med splittrade känslor, men jag är samtidigt övertygad om att livet i korridor kommer kännas rätt fint ändå. När packningen är gjord återstår det mindre roliga projektet: att flyttstäda. Bara att dra upp musiken och gå loss med dammtrasorna... Förhoppningsvis hinner jag med det på en dag i alla fall, stugan är ju rätt liten.
Annars då? Skoldagarna är långa och meningslösa. Det känns som att hälften av allt vi gör bara är utfyllnad... Halsen värker men annars är jag rätt pigg. Skulle egentligen ha följt med Amanda på terrängträning med Bona idag, men vill inte riskera att bli sämre. Har alldeles för mycket att göra... Att det har snöat från och till idag höjer inte direkt chanserna för att bli frisk. Våren, var tog du vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0