Born this way.

Livet som veterinärstudent är roligt men hårt. Idag började dagen klockan 9.15 med dissektion. När vi kom in i rummet låg ett halvt fårhuvud, mag-tarmkanal från get och lever från ett par djur på borden. Jag har varit hängig hela dagen, så tog det lite lugnt och kollade mest på. En kort stund kom vi in på en ganska intressant diskussion... Vi som går veterinärprogrammet får dissekera väldigt mycket, vilket jag tycker är superbra. Jag får nästan dåligt samvete för att jag inte tar tillvara på dissektionstillfällena mer än vad jag gör. I alla fall, tänk om de som går läkare skulle få göra samma sak som vi gör? Med andra ord, vakna på morgonen, åka till skolan och sen kolla på lite itusågade människohuvuden? Det låter ju helt sjukt! Eller så kanske man gör på läkarlinjen, jag vet inte... Har aldrig hört om det isåfall. För oss att göra samma sak med djur har jag nu börjat se som helt normalt, och det tror jag de flesta andra i klassen också gör. När man börjar tänka efter är det ganska läskigt faktiskt...
Efter det hade vi basgruppsmöte och sen satt jag kvar ett par timmar i skolan och mikroskoperade. Duktig Engdahl! Om två veckor är det histologitenta. Hehe... he. Fem av fem toasters, kanonkul. Med andra ord vet ni var ni hittar mig i två veckor framöver: i mikroskoperingssalen svärandes över att placentapreparaten ser likdana ut hos alla djurslag eller att tarmens körtlar inte är där de borde vara.
Matdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0