Veterinärdag.

Idag har jag varit med om det äckligaste hittills i min utbildning. Vi skulle kolla på djurhuvuden som legat i kylen i minst nån vecka, kanske längre. Jag behöver nog inte säga mer än förruttnelse och en stank som inte riktigt går att beskriva. Fy!
Sen fick vi göra något roligare, nämligen träna oss på att sticka i kärl! Inga riktiga kärl då, utan plastslangar fasttejpade på hundskelett. Över la vi en handduk, för att det skulle bli lite mer likt ett vanligt ben (det blev det inte). Sen tränade vi både på att sticka in en vanlig nål och en permanentkanyl. Det var kul, även om det blev lite slabbigt. Det blev ju ett nytt hål i den där plastslangen varje gång man stack in nålen i det, så varje gång man la på ett blodtryck (sprutade in färgat vatten i slangen) sprutade det ut åt alla håll genom hålen. Ändå väldigt lärorikt, tänk att jag ska göra det på en riktig hund sen! Behöver nog träna lite mer först... Eller, mycket mer snarare. Här kommer i alla fall en bild, lånad från tigern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0