2010

Många skriver årssammanfattningar nu såhär runt nyår, men jag känner ändå att jag har skrivit det mesta jag har gjort under året här i bloggen. Tänker att det nog blir lite tjatigt att läsa om allt igen... Jag tänker därför bara nämna några grejer under året som har varit extra speciella, viktiga eller som på annat sätt har betytt mycket för mig. Ser man på hur mycket jag egentligen har varit med om under året så är det nog mitt mest händelserika år någonsin i mitt liv.
I februari fyllde jag 18 år, det var stort. Min födelsedag var helt perfekt, fikade i skolan med alla fina i klassen, och firade hemma på eftermiddagen. Eftersom min födelsedag så lägligt var på en fredag blev det krogen på kvällen. Först satt vi på Black Sheep Arms och umgicks, och sen gick vi till Hp och dansade hela natten.
Strax efter, nämligen den första mars, tog jag körkort. Vad lycklig jag var! Sådär lagom trött på körlektioner och datorprov var jag också. Helt ärligt vet jag inte hur jag klarade mig innan jag tog körkort. Stackars mamma och Ingo som fick skjutsa mig överallt säger jag bara.
I slutet av maj/början på juni kom en annan stor milstolpe i livet. Studenten! Den tiden var så himla härlig, började med mösspåtagning då vi käkade hemma hos Anton, var på förfest hemma hos Andreas och sen gick ut. Strax efter var vi på bal. Jag fick känna mig som en prinsessa och Joakim var min fina kavaljer. Allt gick så fort och helt plötsligt stod vi där på balkongen på Visby strand. Känslan var helt fantastisk! Hela dagen var underbar, jag kommer alltid att minnas min studenttid som världens bästa.
Mitt i sommaren fick jag ett chockande besked; jag hade kommit in på veterinärlinjen! Gissa om jag blev förvånad... Började genast leta lägenheter i Uppsala och hittade en av slump min fina lilla stuga. I augusti åkte pappa, Anton och jag upp för att flytta in alla mina grejer. Vi spenderade diverse timmar på IKEA, men tillslut var allt iordninggjort. Strax därefter började jag på mitt livs utbildning, där jag trivs varje dag. Kanske inte hela dagen varje dag, men ändå varje dag. Hösten gick i ett rasande tempo, helt plötsligt var det vinter och nu även ett helt nytt år. Hur gick det till?! 2011 klingar fint, jag hoppas att det blir lika bra som 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0