Tomte och lite annat.

Förresten, nu är jag lite mer veterinär än förut! Jag har nämligen införskaffat skalpellskaft, sax och pincett. Redo för operation alltså! Hehe... Not. Nej men vi behöver ha grejerna till alla dissektioner vi ska göra i vår! Ska även beställa ett stetoskop. Stackars min lilla vovvi, jag kommer lyssna och lyssna och lyssna på henne när jag kommer hem. Det är svårare än man tror att lyssna på hjärtat ska ni veta. Första gången vi lyssnade på våra getter hörde jag ingenting, men häromdagen kunde jag glatt konstatera att vår lilla Solero nog har ett hjärta i alla fall. Samma med vovven jag lyssnade på igår. Det bådar gott inför framtiden, kan inte göra hjärtkirurgi än men jag kan i alla fall urskilja att djuret har ett hjärta!
Förresten, i natt drömde jag att jag köpte en labrador och döpte den till... Tomte! Hur tänkte jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0