Satellites.

Och ibland kan man typ sakna sin mamma och (arga?) lillebror litegranna.

Kommentarer
Postat av: Sahra

Salukikommentarerna: Hej igen ;)

Då tror jag verkligen en vinthund skulle vara bra, de är väldigt trevliga i temperamentet! Den som du lade ut bild på var verkligen superfin! Kollade på hemsidan, och där står det ju att den kommer på inkallning så det är lovande :)

Ja, det är väldigt behövligt med bil när man har vovve. Mina kan sitta där medans jag handlar osv. De tycker det är lite skönt att få vara med, och de brukar till och med ligga och sova ibland!

Det där med att lämna ensamma hemma hade vi problem med Disel i början. Han började nämligen yla. Riktigt HÖGT. Så vi fick klagomål från grannen till och med (när vi bodde i Västerhejde). Så det var bara att börja om och träna, man börjar med att stänga ytterdörren och bara vara ute i några sekunder och så utökar man tiden. Det svåra i början är att de inte känner någon trygghet i det nya hemmet på en gång. Då kan de bli väldigt oroliga när man lämnar dem. Vi köpte också ett antiskällhalsband som sprutar kolsyrat vatten eller citronvatten rakt upp på nosen när de skäller. Det har funkat bra på Diesel, han skäller ingenting när han har det på sig. Men det har vi bara när han är hemma själv så vi inte förlorar effekten. Numera är han trygg att vara hemma själv, vi har alltid radion på och när vi kommer hem är det som en grop i sängen där Diesel har legat, som är varm efter hans kroppsvärme. Det är så skönt att se, att han kan sova när vi är borta. Vi motionerar dem alltid ordentligt innan så brukar de vara trötta och vilja vila när vi är borta. Jag har jobbat olika tider antingen ca 6-15 eller 14.30-22.00 eller liknande tider. Alexander jobbar oftast 10-19 eftersom han jobbar i affär. Så det har varit väldigt bra, att vi går om varandra så att säga. Vi lämnar dem max 6 timmar å gången, det är enligt lag vad man får lämna dem, tror jag. Blir det längre åker en av oss hem på lunchen och rastar dem.

Sen prickar jag o Alexander sällan in våra lediga dagar ihop, tråkigt för oss men desto bättre för dogsen ;P

När vi flyttade till vibble så köpte jag en s.k. "DAP", en grej man sätter i eluttaget så utsöndrar det endorfiner, typ. Jag tycker det har funkat rätt bra, det är rekommenderat vid förändringar och så, att verka lugnande. Jag köpte en påfyllning nu för Zorro till nyår. Ett litet tips bara..

Japp, jättegärna! jag ska åka på utbildningen nu i 2 ½ vecka från den 24 januari och är klar runt 8 februari, men efter där kan vi ju se om det finns en lucka i bådas scheman??

Kramis

2011-01-18 @ 10:05:21
URL: http://welcome.blogg.se/
Postat av: Anton

mmmm snygg sommarkille!

2011-01-18 @ 20:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0