Seasons of love.

Ibland börjar jag fundera på var jag hade varit i livet om jag inte kommit in på veterinärprogrammet. Jag är lycklig här i Uppsala, jag läser ett program i världsklass och har helt underbara människor omkring mig. Ändå vandrar tankarna iväg ibland... Det finns så mycket jag vill göra. Det låter kanske löjligt att säga så nu, jag har ju inte ens fyllt 19. Jag är bara rädd att jag inte kommer göra allt det jag vill göra när mina fem och ett halvt år här är slut. Jag vill bo i en mysig lägenhet i Notting Hill i London, jag vill resa i Sydamerika och jag vill gå på massor av konserter. Jag vill åka på road trip i USA och jag vill sova under bar himmel i Afrika. Jag vill skaffa hundar, bo på bondgård och ha hästuppfödning. Och såklart, såklart så vill jag bli världens bästa veterinär.
Jag har så svårt att leva i nuet. Kan aldrig uppskatta något jag har här och nu, utan tänker alltid framåt. Hur bra jag än har det kan det alltid bli bättre. Vad jag än hinner med kunde jag alltid hunnit lite till. Och hur bra min utbildning än är kan jag inte låta bli att undra hur livet hade varit, och var i världen jag hade befunnit mig, om jag inte hade varit där jag är idag.

Kommentarer
Postat av: Virginia

Jag har stött på många backpackers här som har tagit ett sabbatsår från sina universitetsstudier för att resa. De flesta säger att de ger dem energi att fortsätta plugga efteråt. Det kan ju vara ett alternativ eller? Man måste passa på!

2011-02-08 @ 06:14:24
URL: http://itsvirginia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0