Om tentaångest.

Utekvällen igår var riktigt rolig, Ebba och jag stod vid DJn på Värmlands och dansade nästan hela kvällen. Tummen upp!
Min hals är lite ledsen idag, så jag tänkte spendera dagen i sängen med datorn. Jag måste försöka få lite plugg gjort, vi får se hur det går med det. Tenta på onsdag, och jag känner mig inte alls så stressad som många andra verkar vara. Jag förstår inte riktigt grejen med all tentaångest, inget blir ju bättre av att ha ångest! Något jag inte heller förstår är facebookstatusar som skrivs innan tentor (inte bara på mitt program, mer i allmänhet). Typ "åh, idag har jag pluggat 18 timmar, och ändå kan jag ingenting...". Varför skriver folk så? För att hävda sig själva? För att få oss andra som inte har pluggat 18 timmar utan gjort roliga saker att få dåligt samvete? Jag förstår inte. Jag strävar efter balans i livet, och för mig är det inte balans att plugga så mycket. Jag måste få göra roliga saker också. Full pott på tentan är inte mitt mål, jag är nöjd så länge jag klarar godkäntgränsen. Det är det som är det fina med att bara ha godkänd och icke godkänt, man slipper mycket av pressen. Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag spenderade gårdagskvällen på Värmlands istället för med huvudet i skolböckerna. Tentan går bra ändå!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Rätta takter!

2011-12-17 @ 21:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0