Typ påsklov.

Igår avklarades anatomitentan och tentaperioden är ÄNTLIGEN slut för denna gång. Den inleddes den 17 mars med histologitenta och sedan nån vecka innan dess har tentastressen konstant funnits där. Idag är jag ledig och det firar jag med att ligga i sängen och slappa. Det finns inget bättre än att efter en stressig period ha en dag då man inte har några måsten alls. En sån dag är det idag.
Igårkväll firade vi tentan med en liten pubrunda. Jag hann bara gå på tre pubar innan vi drog till Snerikes för dans. På Värmlands körde vi silent dancing, alla veterinärer som var med smet in på det stängda dansgolvet på undervåningen och dansade förr fullt, men utan musik. Det var tvunget att vara jättetyst för att ingen skulle komma på oss... Inte det lättaste när fyrtio glada och småberusade personer hoppar runt som galningar... Sen började alla skrika så högt de kunde och sprang ut därifrån. Det var roligt. På Snerikes var det i alla fall jättehög och dålig musik, så vi stannade inte så länge. Efter att ha blivit hemskjutsad av världens snällaste busschaufför stupade jag i säng vid halv ett. Det var verkligen inte världens bästa utekväll, men det var skönt att för en gångs skull inte bara sitta hemma ensam med böckerna.
Jag tänkte nog ändå försöka hinna med en storstädning av stugan under min lediga idag. Jag ska försöka börja flyttpacka lite smått samtidigt, för nu är det inte alls långt kvar tills jag flyttar till studentrum! När jag kommer tillbaka till Uppsala efter påsk är det bara dryga två veckor kvar tills pappa och Anton kommer hit för att hjälpa mig med flytten. Vilket projekt... Men det blir nog bra tillslut. Jag kommer verkligen sakna stugan, men det ska bli skönt att ha nära till skolan och slippa åka buss hela tiden. Friskis kommer också ligga mycket närmare, så nu kommer jag inte ha några ursäkter att skippa träningen... Det är ju bra. Något som är dåligt är att jag kommer behöva köpa massor av möbler, precis efter jag kommer hem från Londonresan. Precis som att jag kommer ha överflöd på kontot då liksom... Well well.
Förresten, i eftermiddag får vi resultaten på fysiologitentan. Nervöst är bara förnamnet. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0