Life.

Hej på er!
Jag tänkte delge er lite, vad ska man säga, insyn i hur det är att vara student på veterinärprogrammet. Hur mina dagar ser ut och sådär. Studentlivet är verkligen annorlunda än "livet innan". So, here we go:
  • Först och främst kan jag bara säga... FIKA! Något man gör så ofta och så mycket som möjligt. Och är det något som lärare/andra personer vill att man ska gå på är det bara att bjuda på gratis fika så kan man räkna med att de flesta kommer dyka upp. Gratis fika slår faktiskt högre än gratis mat, för är det gratis mat vet man aldrig vad man blir bjuden på... Men gratis fika kan inte gå fel. Många kakor blir det.
  • Plugga. Som ni säkert har förstått har vi VÄLDIGT mycket plugg, så många timmar om dagen går åt att nöta latin, gå på föreläsningar och ha basgruppsmöten. Där man fikar. As always.
  • Dissekera, som vi ägnar oss åt flera gånger i veckan. Det kan låta konstigt men det är faktiskt ett ganska trevligt sätt att umgås på (okej, det låter verkligen sjukt när man säger det, men så är det). Framförallt är det intressant, och mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara.
  • Cykla. Sen jag flyttade hit har det liksom blivit cykeln och jag. Eller, cykeln, jag och uppförsbackarna kanske man ska säga... Hej, benmuskler!
  • Åker buss, när man haft nog med mjölksyra i benen för den dagen.
  • Träna! Ett kort på Friskis har inhandlats och sen i fredags har jag lyckats träna fyra gånger, way to go! Två gånger på gym, en gång på Dansafro igår och så aerobics idag. Jätteskönt!
  • Hoppa över att laga mat. Varje gång när jag är på väg hem på cykeln funderar jag över hur god mat jag ska laga när jag kommer hem. Kanske tortellini med ädelostsås eller varför inte en god wook med massa olika grönsaker? Men när jag klivit in genom dörren och ställt mig vid spisen kommer jag alltid på att vafan, orka laga mat. Så blir det spaghetti, gröt eller nudlar. Som nu till exempel, pasta och ostsås för fjärde gången den här veckan. Sjuuukt gott.
  • Leta efter klänningar längre än knälånga men inte hellånga. Nej, det finns inga klänningar i hela Uppsala som är både snygga, billiga och lagom långa. Ska man på sittning med klädskod kavaj måste man nämligen äga en sån här klänning. Helst flera stycken, om man inte vill ha samma på varje sittning. Jakten fortsätter...
  • Gå på sittningar/fester. Alltid lika galet, alltid lika roligt. Alltid lika o-roligt att gå upp dagen efter.
Ja, det är väl på ett ungefär såhär mitt liv ser ut just nu. Rätt så trevligt alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0