Otursdag.

Idag blev inte middagen lika lyckad... Eller ja, själva maten blev väl okej. Det var mest matlagningen som inte gick så bra. Kom hem från stan lite för sent och var jättehungrig så skulle svänga ihop något lite snabbt. När jag skulle hacka löken hackar jag mig i tummen istället. Inget litet hack direkt... Springer iväg till badrummet och håller handen under vattnet medan jag funderar över vad jag borde göra. Kommer på att plåster är en bra uppfinning. Alltså, lindar in hela handen i papper och försöker hitta plåster. Fröken Engdahl äger inga plåster. Gör mitt eget lilla förband av pappet och tejp, och kommer på att jag har mat på spisen. Springer tillbaka och fortsätter hacka lök. Börjar steka löken och då blir det mörkt. Proppsatan gick. Springer mellan proppskåp och kök och försöker få igång det igen, men den bara slår av. Kopplar ur/stänger av alla elektronikprylar i hela stugan och försöker igen. Den slår fortfarande av. Väntar ett tag och försöker igen. Proppen samarbetar och maten blev tillslut klar. Den middagen tog längre än planerat...

Kommentarer
Postat av: Mams

Oj va jobbigt det låter!

Du behöver nästan inleda nån sorts kommunikation med grannen i alla fall...

2010-09-29 @ 09:50:34
Postat av: Markmolly

This is a very good site. Thank you.

2011-06-06 @ 18:12:33
URL: http://markmolly.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0