Lugnt.

Hej på er!
Jag har bestämt mig för att ha minst en timme om dagen då jag (utan att få dåligt samvete) får göra ingenting. Hur stökigt det än är i stugan eller hur mycket jag än har att plugga ska jag få sitta ner i en timme och bara andas och vila. Sounds like a good plan. Jag har så lätt att bara köra på och stressa sönder, så lite lugn och ro kan vara på sin plats. Just nu har jag alltså min lugna timme, ligger i min säng med datorn och en an mina nyttiga muffins som jag bakade häromdagen, helt utan socker! Mmm. Ska strax kolla... SATC! Surprise va...
Förresten, igår hände en lite rolig grej på en föreläsning... Vi ska få börja pyssla med getter (yes, ett djur som lever!!!) och hon som kom och berättade om getterna sa att dem vanligtvis går i flock. Även när dem föder går dem i flocken. Det roliga var att hon sa att dem "killar" (=föder killingar) i flock, men det lät precis som chillar. Alltså:
"Våra får går i flock och chillar även med flocken". Låter som ett rätt soft liv, gå och chilla med flocken liksom. Veterinärhumor? Ohyes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0