Helgen.

Vilken hysterisk helg!

Fredag: Åkte till skolan på morgonen och var med på basgruppsmöte. Åkte sedan med Amanda hem till henne och köpte godis och pluggade. Letade upp en buss till centralen, åkte vidare med en buss till Ekebybruk och fick springa i full fart för att hinna till fuegopasset. Lika roligt som vanligt! Duschade i racerfart och sprang till bussen som jag missade. Fick vänta en kvart i minusgrader. Varmt och skönt var det. Åkte bussen till centralen och bytte till bussen som åkte hemförbi mig. Duschade en gång till och kastade på mig kläder. Hittade en matburk som jag åt samtidigt som jag packade väskan med sminkgrejer. Hann precis med bussen som tog mig till Amanda. Fixade iordning mig där och förfestade lite. Gick till V-dala och köade i EN TIMME! Dåligt V-dala, mycket dåligt. Det var inte särskilt varmt kan jag tala om. Kom såsmåningom in på V-dala och hade jättetråkigt. Tog bussen hem och diskade och städade upp kaoset i stugan. Däckade i sängen runt tre.

Lördag: Upp innan nio, gjorde mig iordning och tog bussen till stan. Hoppade på tåget till Stockholm och mötte upp kusin Annie och Ellinor där. Åt lunch på Hermans och gick lite på stan. Tog tunnelbanan till lägenheten där dem bodde för att vila en stund. Åkte vidare till Globen och såg musikalen Mamma Mia! Såg den i London för några år sen, men jag tyckte faktiskt att den var bättre igår! Grymma musiker, dansare, skådespelare och sångare på samma ställe! Kan inte bli allt annat än bra ju. Tog tunnelbanan tillbaka till lägenheten och sedan vidare till centralen. Hoppade på tåget till Uppsala och fick reda på att det bara skulle gå till Knivsta. Suck. Fick åka buss från Knivsta till Uppsala. Fick världens magkatarr på väg till tåget, så det blev inte en jätterolig resa. Tog sedan bussen hem till stugan och däckade nästan med kläderna på i sängen.

Söndag: VILA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0