Första advent.

Första advent idag! Hade jag orkat hade jag storstädat hela stugan, satt upp allt fint pynt jag har köpt och bakat något gott julgodis! Som jag kanske har berättat tidigare var mamma och jag på IKEA när hon var här och hälsade på. Där hade redan pyntet packats upp (om jag inte minns fel var det redan i oktober) så jag kunde inte låta bli att köpa röda fina julkulor att hänga i fönstrena, glittriga girlanger med små stjärnor och två olika sorters ljusslingor, en liten svart och en större röd med stjärnor. Jag älskar julen!
Det ska bli så mysigt när den här kursen är slut så jag kan åka hem till ön och fira med familjen! Tveksamt dock om jag kommer klara kursen, nu när jag har missat så mycket. Vet inte om jag kommer hinna ta igen det... I alla fall, jag vill busa i snön med min lilla vovve, träffa alla vänner och äta julmiddag hos mormor och morfar! Det där med julmiddagen ser jag särskilt fram emot. Då är hela familjen samlad och umgås. Sen tvingar jag alltid mig själv och min bror att se på Kalle Anka, bara för att det är så det SKA vara. Ingen jul utan Kalle ju!
Förra julafton var det nytänkande i form av en blå luva istället för en röd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0