Dag två i London

Nu har jag vaknat och sitter och tittar på Engelska barnprogram. Just nu är det ett program om två snygga killar som springer runt och gör massa galna saker. Just nu visar dem upp teckningar som barn har skickat in till programmet och strimlar dem sedan i en maskin (?!?!!!). Förut stod dem på stan i pilotkläder och tävlade om vem som kunde bli bärd längst av folk som gick förbi dem på gatan. Jag trycker på gillaknappen och skrattar tills jag får ont i magen.
Idag ska vi nog iväg till Covent Garden och kolla runt lite. Har hört att det finns en gata med massor av Second Hand-affärer med, dit vill jag! Är fortfarande lite trött efter gårdagen så stannar nog i lägenheten ett tag till och slappar... Klockan är ju en timme före den i Sverige här, så om klockan är 10 hos er nu är den 9 här! Eftersom det är lördag öppnar nog inte affärerna förrän klockan 10 ändå så vi behöver inte ha dåligt samvete för att vi slappar.
Maten här är ju en historia för sig. Dem äter allt som jag inte vill äta. Vad man än beställer på restaurang får man pommes eller chips till, och all mat är friterad. Dessutom fikar vi i princip hela tiden, och har massor av godis i lägenheten som är svårt att låta bli. Aj Aj, säger min mage. Idag ska jag nog ta det lite lugnt, och inte försöka äta så mycket. Har köpt med lite frukt hit, så ska försöka äta mycket av den. En av de få sakerna som är bättre hemma än här är alltså maten! Om man ine vill gå upp tre kilo i veckan förstås, då funkar maten här perfekt!

Kommentarer
Postat av: sissel

hur har du internet? :S saknar dig!

2010-06-22 @ 20:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0