Katastrofen på Haiti.

Ibland inser man hur jävla bra man har det, och det har jag gjort nu. Efter att ha tittat på bilder och filmer från Haiti skäms jag nästan över att sitta här i mitt fina hus med mat om jag är hungrig, en säng om jag är trött, möjlighet till läkare om jag är sjuk och en fantastisk familj som stöd om jag känner mig ensam. För mig är allt detta en sån självklarhet, men vissa människor har inget av detta. Dem har ingenting.
I Haiti bor just nu flera hundratusen människor i tältläger eller på gatorna. Folk skriker, gråter och dör i dessa läger, utan att kunna få någon hjälp. Det finns ingen mat, inget vatten, ingen medicin och inga läkare. Barn letar efter döda föräldrar, föräldrar letar efter döda barn. Och här sitter jag, hemma i min soffa, och vill så hemskt gärna hjälpa till. Otillräcklighet gånger tusen, känns det som. Men alla kan göra något, och det har jag gjort. Jag uppmanar er, kära läsare, att göra detsamma. Skicka AKUT till 72900 för att skänka 50 kronor till Röda Korset. Kanske har jag med denna lilla summan hjälpt till att rädda åtminstone ett liv, och jag hoppas att du också vill göra det.
Jag kände bara att jag var tvungen att skriva det här inlägget innan jag gick och la mig, vilket jag ska göra nu. God natt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu har jag skickat :)

2010-01-17 @ 21:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0