Uppdatering.

Eftersom en viss person (läs mamma) lite försiktigt sa "och på din blogg så är det inget nytt som vanligt..." så tänkte jag delge er lite om vad som händer i mitt liv nuförtiden.
Idag är jag glad, för det är vår i luften! Lite av all snö har börjat smälta och solen skiner för första gången på hur länge som helst. Jag blev så lycklig att det inte gjorde något att jag var tvungen att gå på banken, cykla den långa vägen hem och direkt gå till datorn och skriva projektrapport. När jag var på stan blev jag till och med så glad att jag bestämde mig för att vara världens bästa storasyster och gå och köpa en Harry Potter-bok till min bror. Han har pratat om den i några veckor nu så jag tänkte att jag ju kunde vara snäll och ge den till honom!

Snart ska jag cykla iväg till träningen men först tänkte jag bara delge er en liten rolig diskussion Virginia och jag hade i skolan idag. Vi satt i matsalen och kom in på jobbsnack, och vi pratade då lite om de som jobbar på Donken. Nu lät det som att vi snackade skit, men så var inte fallet. Jag gillar mina kära kollegor! I alla fall, jag skulle beskriva en person som Virginia inte visste vem det var. Det lät ungefär såhär:
K: - Ja men, han är typ blond...
V: - Okej? Är han inte väldigt lång, typ så att man får titta upp på honom?
K: - Nej, inte jättelång.... Man tittar liksom inte riktigt rakt fram när man tittar på honom, men inte jättemycket upp... (Visar och gör viklar framför ögonen).
V: - Jahaaa han! Eller, nu kan jag ju se hans namnskylt framför mig men jag kan fortfarande inte komma på hur han ser ut...
Efter denna diskussion tror jag att jag behöver bli lite bättre på att förklara saker och ting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0