Måndagsbetraktelse.

Vaknade straxt efter 8, helt utvilad och ganska sugen på en ny vecka. Låg kvar i sängen och slappade ett tag innan jag tog mig i kragen och gick upp och pluggade lite fysik. Då upptäckte jag till min förskräckelse att min sammanfattning av förra veckans kapitel var helt putsväck! Det var bara att skriva en ny det. Ungefär där vände mitt goda humör... Någon timme senare snodde jag ihop mitt pick och pack och kastade ner det i dagens uppenbarelse -McDonald'sväskan jag fick i julklapp på jobbet. Jag hade helt glömt bort den men fick en snilleblixt när jag stod och försökte trycka ner alla mina grejer i min lilla tygpåse. Den är nog världens bästa väska, man får plats med hur mycket som helst.
Nåväl, sedan fick jag skjuts av min kära mami till skolan. Väl där var det boxning och motionsgympa som stod på schemat. Jag slogs som aldrig förr, behövde banka ur mig aggressionerna över den bortkomna fysiksammanfattningen. När lektionen väl var slut stapplade jag iväg till min väska för att hitta mobilen med meddelande från Björkmans om att min körlärare är sjuk. GREAT, där sprack min plan. Istället för att dra till körskolan fick jag tillsammans med världens bästa väska som helt plötsligt förvandlats till världens tyngsta väska bege mig hemåt.
Nu på kvällskvisten har jag varit ute hos den lille pållen och motionerat oss lite. Dressyrlektion blev det idag, hej och hå vad det gick. Vi gjorde galoppöppnor och framdelsvändningar och det ena med det tredje och hade riktigt trevligt. Vi blev lika trötta båda två tror jag.
Väl hemma har jag kastat i mig lite mat och nu sitter jag här. Min säng ropar på mig så jag ska nog besöka den om en stund. Hoppas ni har haft en bra dag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0