4 - Det här åt jag idag.

Frukosten bestod av yoghurt, müsli, hembakat bröd och fruktsoppa. Köpte cirka 100 liter fruktsoppa när jag var sjuk eftersom det var det enda jag fick i mig. Idag lyckades jag till slut göra slut på den, hatar att slänga mat!
Till lunch gjorde jag soppa med morötter, potatis och purjolök. Jättelätt, bara att hacka, hälla på en liter vatten och slänga i två grönsaksbuljongtärningar. Sen kokar man i 20 minuter, mixar och voila, mycket god soppa! Till det blev det knäckemacka med ägg.
Till middag som jag åt nyss blev det yoghurt. Igen. (Jag brukar faktiskt försöka äta klok middag men idag blev det inte så). Till yoghurten serverades en mycket delikat tabell av doxycyklin. Sista dagen med antibiotika idag och lunginflammationen verkar ha försvunnit, tjoho!
Något jag helst hade velat utelämna är kolasmeten som slank ner när jag gjorde kola för en stund sen. Jag skyller på att man måste provsmaka. Man kan ju inte ge bort kola utan att veta vad den smakar! Och för att få reda på hur den smakar räcker det inte med att äta en utan... många. Mitt kolakonsumerande börjar bli riskabelt, eftersom jag inte tränar. Ajaj Engdahl...

Kommentarer
Postat av: Anton

Doxycyklin? Är inte det ett antibiotikum (en tetracyklin) med brett spektrum som bland annat används vid lunginflammation, borrelia och klamydia?

2010-12-12 @ 19:50:19
Postat av: karolina

ohyes, you got it!

2010-12-13 @ 09:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0