Bröllopsfotografen.

Igårkväll kollade vi på Bröllopsfotografen här i Lerum. Jag tyckte den var sådär måste jag säga. Den uppfyllde alla fördomar man har, dels mot överklassen och dels mot dem där typiskt svenska som bor i en liten håla någonstans. Allt var verkligen svart eller vitt. Jag har så svårt för svenska filmer. Det är nog helt enkelt för att jag inte gillar det där typiskt svenska. Att inte kunna unna andra något. Att alltid behöva bevisa att man är bättre än alla andra. Att skryta om vad man har och vilka man känner. Okej, dem här exemplen var ganska extrema, men det var precis det här som filmen handlade om. Usch, säger jag.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag trodde det var typiskt svenskt att inte skryta och bara vilja va en i mängden!

2010-04-07 @ 10:44:15
Postat av: Karolina

nää det tycker jag inte... inte i den filmen i alla fall!

2010-04-07 @ 13:06:12
URL: http://kaaarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0