Life.

För fem år sedan: För fem år sedan hade jag ganska nyss börjat sjunde klass på Södervärnskolan. Kände väl mig som störst i världen kan jag tro, att börja på ny skola där alla var så gamla var något stort för mig. Umgicks mest med Frida och Elisabeth från min förra klass och var ute hos ponnyn jag hyrde varje eftermiddag. Förmodligen hade jag börjat hänga på Puma där jag sedan började jobba. Tyckte såklart att detta var jättehäftigt, jag beundrade alla de äldre där och ville bli som dem. Blev blixtförälskad i en kille som var två år äldre än mig. Detta stannade vid en förälskelse då jag aldrig ens pratade med honom. Tolv år och osäker på mig själv kan man väl sammanfatta mitt liv för fem år sedan med.
För tre år sedan: För tre år sedan gick jag näst sista terminen i nian och hade vuxit ganska mycket i mig själv. Vi hade vårt järngäng; Annie, Agnes, Li, Pernilla och Karolina. Vi hängde verkligen ihop i vått och torrt och hade många fina stunder tillsammans. I skolan hängde jag fortfarande med Frida och Elisabeth och strävade alltid efter att få högsta betyg i alla ämnen vilket jag lyckades med bortsett från idrott där jag bara lyckades få VG. Jag har aldrig varit expert på varken löpning eller längdhopp och kommer aldrig bli, hur mycket jag än försöker. På fritiden bodde jag praktiskt taget i stallet ute i Traume vid mitt livs kärlek, Chiwas. Såhär i efterhand kan jag säga att jag var lycklig som fick ha honom i mitt liv. Det låter klyschigt men han var verkligen allt för mig, och jag saknar honom otroligt.
För ett år sedan: För ett år sedan befann jag mig i en galen period av mitt liv! Jag som aldrig hade rest utanför Europa i hela mitt liv reste plötsligt utomlands två gånger på samma månad. För exakt ett år sedan skulle jag om några dagar bege mig till London med mina älskade vänner Joanna och Sissel, samtidigt som jag var nyhemkommen från världens underbaraste vecka med min familj på Mallorca. Jag har nog aldrig haft så nära kontakt med min pappas familj som jag hade på Mallorca, det var en väldigt fin semester på alla sätt. För ett år sedan blev jag tillsammans med min första pojkvän Oscar. Det höll i några månader och det var en erfarenhet för mig.
För tre månader sedan: Då var det den 17 juli och jag jobbade supermycket. Det gjorde mig inget, jag älskar mitt jobb och framförallt mina härliga jobbarkompisar. Jag sparade ju pengar till att åka till Spanien!
Idag: Idag har jag jobbat med mina fina jobbarkompisar som jag trivs så bra med. Efter jobbet var jag på Friskis för första gången på jättelänge, jag som brukar spendera mer tid där än hemma! Aerobics med Marina blev det, hon är jätteduktig men jag föredrar Frida eller Jacob. Jag borde börja packa då jag åker med morgonbåten till Stockholm imorgon, men jag orkar inte. Det får bli ens senare fråga. Nu ska jag äta äppelkaka!
Om ett år: Om ett år har jag gått ut gymnasiet. Vad händer då? Ingen aning faktiskt. Skulle jag spontant säga vad jag hoppas på så är jag i London med Joanna. Vi jobbar på något mysigt café och bor i någon liten lägenhet vid Notting Hill. Kanske har jag träffat någon trevlig ung engelsman som Joanna kommer få dras med, hon är väl fortfarande tillsammans med Prins Edvard kan jag tänka mig. Världens sötaste par! Jag hoppas iallafall att jag trivs med min tillvaro och att jag har hunnit slappna av efter den sjuka sommaren med massor av jobb, och framförallt massor med fest! Jag har ju i princip kört (med min egna bil) fram och tillbaka mellan jobbet och hemma hela sommaren och behöver nog slappna av lite. Vad kan då vara bättre än att bo i världens bästa stad med en av världens bästa brudar liksom?!

Kommentarer
Postat av: Joanniie

Åh sötaste! :D London och vi vore fantastiskt!!

2009-10-17 @ 23:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0