En liten fundering!

Jag har en undran som jag funderar över. Hur mycket shoppande är egentligen sunt? Jag menar, jag som jobbar ganska mycket tjänar ju pengar, och då måste jag ju få använda dem? Sen sparar jag ju, och jag har faktiskt sparat mer än hälften av det jag har tjänat i år. Den andra hälften har jag lagt på kläder i mängder. Visst, ibland blir jag trött på mig själv när jag bär hem kasse efter kasse med nya inköp, men samtidigt tycker jag att jag måste få unna mig något. Jag spenderar ändå ganska många timmar i månaden på jobbet, på helger och efter skoltid, och kämpar för att få min lilla lön den 25 varje månad. 
Samtidigt kan jag känna att jag borde spara mer än vad jag gör. Pengar kommer alltid gå åt i framtiden, till körkort, resor och fastlandsflytt framöver. Men ändå, jag vill leva i nuet. Hade jag inte vetat att jag skulle kunna köpa kläder och andra  kul saker för min lön hade jag förmodligen inte jobbat, och då hade jag ju inte tjänat några pengar heller. Hmm... Svår fråga helt enkelt! Jag väljer iallafall att tycka att man får shoppa mycket när man väl har ett jobb, för att inte få dåligt samvete själv. Haha!

Och förresten, om jag inte uppdaterar imorgon så glad midsommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0