A man from Argentina

Så var det det här med nyårslöften. Jag är alltid lite splittrad över dem, i och med att jag vet att jag inte kommer lyckas hålla dem. Det går första veckorna, till och med kanske första månaderna, men någonstans bryts dem alltid i ett stadie där jag tycker synd om mig själv och totalt struntar i allt vad nyårslöften heter. Så jag kanske ska försöka skriva ner några saker jag hoppas på att uppnå under året, istället för saker som jag lovar. Då kan jag jobba för att lyckas, utan att ha kraven måste och borde. Så, de här sakerna hoppas jag kunna genomföra/uppnå under 2009:

- Först och främst, och det kanske viktigaste: våga säga nej. Nej jag har inte tid, Nej jag orkar inte, Nej jag har faktiskt inte lust. Man kan inte gå med på allting bara för att göra andra glada. Någonstans måste man prioritera sig själv och det man verkligen vill, och det ska jag försöka med under 2009.

- Träna mer och gå ner något kilo. Mest för Aslans skull, för att han inte ska behöva bära runt på för mycket. Sen är ju friskis bland det roligaste jag vet, och det gör ju inte det hela sämre.

- Komma ut och tävla med Aslan, iallafall komma iväg på Kaspars träningar!

- Umgås med med vänner. Det ger mycket energi att träffa människor man tycker om.

- Ta tag i övningskörningen.

- Ordna en middag/fest/maskerad när Sissel och jag fyller 17.

- Prioritera skolan mer. Tro det eller ej, men jag pluggar nästan aldrig hemma även om det behövs. Det ska jag börja med!

- Skriva dagbok. Det är faktiskt kul att läsa i efterhand.

- Komma iväg till Spanien i sommar, tillsammans med Sissel och Joanna. Även om vi inte ska bo där hela sommaren ska vi iallafall iväg hela augusti!

- Bli en bra utbildare och sälja för över 4000/timme på jobbet.

- Våga prova en massa nya saker och prata med nytt folk.

- Försöka leva utan krav och sluta pressa mig själv hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Viva la España!!

2009-01-11 @ 22:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0