SPORTLOV!

Först och främst måste jag berätta; jag fick MVG på fysikprovet! Jag klarade det! Det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle göra... Har pluggat varje kväll och varenda ledig stund under dagarna den här veckan, men känns ändå inte riktigt som att jag har greppat det... Men jag fixade det! Är faktiskt riktigt stolt över mig själv, och det händer inte ofta! Har gått runt och varit på helspänn hur länge som helst och har nog lyckats bråka med de flesta jag känner på grund av det, så det är skönt att det äntligen är över,

Sitter i Sion nu och är barnvakt till en gnällig lillebror och en sovande Elin. Kvällen började lite kaotiskt när Gunnel ringde från Hejnum och sa att hennes hästar var på rymmen. Det visade sig att en snäll bonde hade tagit hand om dem och ställt dem i sina boxar. Vi fick åka dit med transporten och köra tillbaka dem små busarna hem till Gunnel igen. Sen åkte vi hem och pappa och Maud åkte för att se Henrik Schyffert som visst är på Wisby Strand ikväll. Själv gick jag ut och mockade, matade och pysslade i stallet. Riktigt mysigt! Har hittat två supersöta katter att gulla med, som egentligen bor i stallet men som jag snor med mig in. Så mysigt att sitta med dem i knäet när man ser TV eller pysslar med något annat, som att blogga. Gosar med Serafina nu, säga vad man vill om namnet men söt är hon.

Nu ska jag njuta av att fysikprovet är över och att det är sportlov! Firade med varm choklad och hallonsemla på Skafferiet tillsammans med Lovisa efter skolan, mysigt var det! Ha en bra kväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0