Julafton

Åh, det här var den bästa julaftonen hittills, helt klart! Började med en promenad med lilla Sissel, min fina fina fruga. Efter det var det direkt hem och äta julmiddag hos mormor och morfar, hur gott som helst! Julbord är verkligen min favorit, och tro det eller ej så finns det bra alternativ för oss som inte äter kött. För min lillebror och mig är det ganska lätt, för vi är ju inte helt veggo utan äter kyckling och fisk. Vi frossade lax och kyckling griljerad som julskinka, mums!
Sen åkte vi ut till pappa för att fira där. Hela familjen satt tillsammans i soffan och såg Kalle. Trångt blev det, men mysigt! Efteråt öppnade vi julklappar, jag fick massor av fint! Bland annat en grej till datorn så jag kan se på DVD, en mobil, kläder från HM, en väska, ett duschset från Body Shop, pengar, choklad och en bok. Jättefina grejer!
Efter några timmar åkte vi tillbaka in till stan för att fira hos mamma. Mormor och morfar var här och vi myste lite med godis och öppnade paket. Jag som redan var nöjd och glad för det jag fått fick ännu mer. Massor av pengar som bidrag till Dublin, underkläder till balen som är bra under klänningen, lösögonfransar, en gosig pläd som passar mig som är så frusen, nytt Blonde Glam-schampoo och nagellack. Det verkade även som alla blev glada för det dem fick av Anton och mig, och pappas album som han egentligen skulle fått när han fyllde år hade äntligen blivit klart så han fick det igår istället.
Det borde vara jul oftare! Inte för presenternas skull utan för att man träffas hela familjen på ett och samma ställe, vilket inte händer ofta. Man äter gott och skrattar mycket, och bara slappnar av. Så ja, min julafton kunde inte blivit bättre. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0