WE'RE GOING TO AFRICA!

Idag är jag duktig. Jag sitter nämligen och letar massor av stipendier så att Anton och jag ska kunna göra vår planerade resa till Afrika i vår. Vårt projektarbete går ut på att åka till Afrika för att studera schimpanser i en nationalpark. Kostar en himla massa pengar, men det skulle vara så häftigt att göra det. Vi har verkligen viljan, nu ska vi bara ha ekonomin också... 

Förresten är det lite synd om mig idag... Jag har jätteont i halsen! Och då menar jag verkligen jätteont. Blä. Förmodligen är det svininfluensan som har slagit till. Eller fågelinfluensan... Galna kosjukan kanske? Hm... Hoppas det blir bättre tills imorgon, det är ju Polhemolympiaden då, och vi ska ha 80-talstema! Planerar chockrosa leggins, body, hög tofs i håret, brett skärp i midjan, stora örhängen och massor av smink. Och benvärmare. Jag måste verkligen bli frisk! Ska ju jobba på kvällen med, det vill jag inte missa. Sjukskriva mig är bland det värsta jag vet... Hade min första jobbardag på nästan tre veckor igår, och det gick faktiskt helt okej! Jag var så otroligt nervös innan, förstår inte varför jag blir det när jag inte har jobbat på ett tag. Jag vet ju att jag kan allt i sömnen egentligen! Jag är väl lite töntig av mig, antar jag.

Nu ska jag gosa ner mig i soffan med en kopp thé och kolla på lite film. Ingen puss idag inte, jag ska vara snäll och inte smitta ner er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0