Förvirrad

Idag är inte alls någon bra dag. Vaknade upp och var ganska nöjd med min tillvaro, men på någon oförståeligt sätt har mitt humör liksom ändrats under dagen. Just nu känns det mest som att sitta i en lång och mörk tunnel utan att riktigt se något slut. Jag vet innerst inne att det inte är så illa som det känns, men ibland måste man bara få tycka lite synd om sig själv. Finns många saker som jag skulle behöva reda ut med personer runt omkring mig, men jag orkar inte riktigt ta tag i dem. Som Johan Glans säger: Ooh, ett problem. Jag tror jag går och lägger mig så kanske det löser sig av sig själv... Fast mitt största problem just nu är: Hur vet man vad man vill? Det har jag undrat över länge. Hade varit så otroligt skönt om det fanns någon som kunde berätta det för en. En person som efter att ha fått hört vad det hela handlar om kunde säga: Karolina, du vill helt klart det här! 
För det är så himla svårt. Vad man än gör och bestämmer sig för sårar man alltid någon. På så sätt känns det som att man sårar sig själv hur man än väljer. För sårar jag mina nära sårar jag mig själv samtidigt. Jag tycker inte om att göra någon ledsen. Det är bland det värsta jag vet. Men ibland måste man. Man kan inte alltid tänka på andra. Men det är precis det jag gör. Just nu känner jag mig bara så feg, rädd och patetisk. Usch, sånna här dagar vill jag bara gå och lägga mig och vakna upp till en bättre tillvaro...

Kommentarer
Postat av: Joanniebananie

Totally agree..

2009-04-20 @ 21:32:50
URL: http://annaoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0