Om en liten vecka...

... är det påsklov. Känns som att det var längesen man hade sportlov, så det ska bli riktigt skönt! Jag känner mig lite överansträngd nu, inte bra. Så det ska bli skönt att vila upp sig lite! Sportlovet blev ju inte så mycket lov...

Veckan har varit bra, och den har gått snabbt! I tisdags var vi lediga, vilket jag inte märkte av. Vaknade halv 7 av mig själv, så då stack jag ut och sprang en vända. Hem och äta frukost och sedan begav jag mig ut till stallet tillsammans med cykeln. Väl där väntade Gill och Sussa på mig, och vi började mocka. När det var klart fick jag prova att rida Chiwas på kandar, det var både roligt och lärorikt! Ska göra det fyra gånger till dem närmaste två veckorna, jag tror att det kommer bli bra. Sen longerade jag Cloé, först med gjord och sen med sadel! Hon är så duktig, prinsessan. Sen cyklad jag hem vid halv 3, halvt utsvulten. Hade inte ätit något sedan 8, så energin var inte den högsta om man säger så. På kvällen fick jag jätteont i magen och mådde kasst, en stressak, misstänker jag.

På onsdagsmorgonen skulle jag ha träffat Erik, men jag hade fått mail från skolsystern om hälsokontroll, så jag fick gå dit istället. Väga-mäta-syn, allt verkade normalt. Sen var det friskis på gympan, jobbigt. Jag känner av hur jobbigt det var idag, jag kan knappt röra armarna, haha. Sen var det stallet som gällde på eftermiddagen, men
Chiwas fick stå. Tror att ingen av oss mådde dåligt av en vilodag.

Efter skolan idag stod det fika med Erik på schemat. Jättemysigt som vanligt, såklart. Sen brummade jag hem med moppen och åt middag med la familia. Anton hade gitarrlektion, så då följde mamma och jag med honom in till stan för att handla lite och gå en promenad i regnet. Och ja, nu sitter jag här. Mams ligger på soffan bredvid och är sjuk, stackarn. Får man vara lite självisk hoppas jag på att jag inte blir smittad, jag har nog att göra utan att bli förkyld. Har fått tillbaka min smink-allergi också, det är ganska jobbigt. Vacker utan spackel har väl fått vara min melodi dom senaste dagarna, då jag vandrat runt i skolan helt osminkad. Vaknade klockan 6 imorse av att mina händer var fulla utav utslag och kliade som bara attan. Det var bara att knata upp och käka allergitabletter. Dumma. Hoppas att det blir bättre tills imorgon.

Jisses, det här blev längre än vanligt det. Så kan det gå. Ha en bra kväll amigos!

Kommentarer
Postat av: Li

jag saknar dig!

2008-03-14 @ 17:47:49
Postat av: Anonym

jag undrar hur det känns att vakna av sej själv klockan halv 7 och gå ut och springa :D heja karolina!

2008-03-14 @ 20:42:30
URL: http://tusentals.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0