Idag är det framtidsdagen...

...vilket betyder att vi är lektionsfria då alla våra klassrum är ockuperade. Eller lektionsfria var väl att ta i, vi har beting. Borde jag sitta här vid datorn då? Svar nej. Men det bara blev så. Som vanligt med andra ord.

Helgen har varit trevlig. I lördags var det stallet som stod på schemat. Pysslade med båda pållsen, som är så söta så. Sen begav Joanna och jag oss till Dahrves, för att köpa födelsedagspresent till Sussa, som fyllde år igår. Jag hittade en förbygel också, tjoho! Har letat hur länge som helst efter någon bra... Hoppas den passar bara! På kvällen var det schlager som gällde. Siss och Joannie kom hit och vi drack te och åt kladdkaka. Alldeles för mycket kladdkaka faktiskt. Räknade ut skrämmande fakta, bland annat att vi fick i oss 50 gram smör och 1 dl socker. Var, kanske jag ska tillägga. Härligt. Nåja, rätt låt vann iallafall, och det var bra. Efter melodifestivalen satte vi på Walk the line, med orden: Vi ser halva, annars blir det så sent! Den är nämligen över två timmar lång. Tror ni vi såg halva eller? Icke. Den tog slut närmare halv 1 och då begav sig brudarna hemåt i natten. Jag var inte alltför avundsjuk på J, som skulle upp och ha stalljänst dagen efter.

Nåja, igår var det lite kalas hemma hos Sussa. Jolin, Joanna och jag kilade dit på eftermiddagen, och Brita kom och var med på slutet. Vi slappade i tre timmar i Sussas soffa, det var kul men man blev trött. Sussastackarn var sjuk, så jag hoppas inte någon av oss blev smittad  och att hon kryar på sig!

Nej nu är det hög tid att jag tar tag i den växande läx-högen. Pusshaj!

Kommentarer
Postat av: Li

vi fick minsann inte vara lediga på framtidsdagen.. jag saknar dig!

2008-03-18 @ 20:53:09
URL: http://liberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0