Baby, when you're gone

Godkväll allihopa. Idag var vi på konstmuseum på bildlektionen. Vi såg på konst av bland annat Nathalie Djurberg (som jag tror att hon hette). Animerad konst i form av korta filmsnuttar med grovhuggna lerfigurer, skulle man kunna sammanfatta det hela som. Jag blev faktiskt illa berörd och tyckte det var obehagligt. "Som ett köttsår", som min lärare sa. Filmerna var hemska med mycket våld och porr, det var inte in melodi det där. När lergubbarna var arga på varandra, eller när de blev slagna, lät de som när hankatter bråkar. Usch. Sen fanns det en annan konstnär som ställde ut där, minns tyvärr inte vad han hette. Han var mycket bättre! Hans konst bestod till största delen av lampor i olika former och färger, dom var ganska roliga. Mer som ett "skavsår", vilket kändes betydligt mycket bättre än ett köttsår.

Nu ska jag ringa till min kära vän Odil. Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Li

gud vilken konstig konstnär det lät som!

2008-03-05 @ 13:14:37
URL: http://liberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0