Summerlove

Sitter i biblioteket med Victoria och Virginia, de skriver klart sin spanskauppgift. Eftersom jag är klar med den tänkte jag att jag kan passa på att köra en liten uppdate här. Idag är en bra dag, jag går runt med ett leende på läpparna och njuter av att det är soligt och varmt. Fast inte lika varmt som igår såklart, jag som passade på att ta shorts idag.

Igår hade vi vårt sista prov i ettan, ett matte B-prov. Det kändes bra, men man vet ju aldrig. Jag hade inte hunnit plugga någonting, så jag blev positivt förvånad. Efter provet var det dags att gå på en liten stadsvandring med vår kära Ing-Marie-religionslärare. Vi var i Domkyrkan och vid några runier, och sedan gick vi ner till Almedalen och fikade och solade. Det var mysigt, men jag kan ju säga att jag inte vet ett dugg mer om Visby nu än vad jag gjorde innan. Efter Almedalen följde jag med Joakim hem och solade. Efter en stund kom även hans kusin och joinade oss, men då var jag tvungen att gå. Skulle åka med Joanna ut till våra kära pålls, och hoppa lite. Det går bättre och bättre med Glimmen, även om jag flyger runt som vanligt så känns det inte som att jag ska flyga av iallafall, och det är ju bra.

Den här veckan är vi förresten lediga både onsdag, torsdag och fredag, det ska bli så skönt! Det är verkligen sommarlov snart! På onsdag ska vi bada, jag längtar dit. Andra badet utomhus i år, men förhoppningsvis i havet den här gången. Badade i söndags med mina kusiner, då i en smutsig iskall insjö full med ölburkar och glassplitter. Hade förresten trelvligt i Stockholm, shoppade massor och det var såklart roligt. Lite segt att åka buss och båt upp själv bara, särskilt eftersom båten alltid lyckas visa världens sämsta filmer när jag åker. Jag tror att den som gick när jag åkte upp hette A good night, men jag är inte säker. vad den än hette, så se den inte, den var verkligen jättedålig. 

Nej nu ska jag försöka skynda på V & V lite, jag vill ut i solen och bli brun ju! Puss på er.  


Kommentarer
Postat av: f.

vad roligt att du och joakim umgås! först visst är det joakim i din klass? blir så nyfiken ;)

2008-06-03 @ 21:26:48
URL: http://tusentals.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0