If you were here right now

Ett under har just skett. Jag uppdaterar en gång till på samma dag! Har det inträffat någon gång förut eller!?

Jobbet gick mycket bättre idag! Nu börjar jag få mer koll, och även om jag virrade till det ibland så föll allt bättre på plats än vad det gjorde igår. Nu hade jag till och med en egen kassa! Fast jag ska erkänna att jag fick hjälp av snälla Johanna, utan henne hade det nog inte gått sådär himla bra... Ser fram emot att jobba igen på lördag, då under lunchrushen. Nu har jag fått mina super-skor också, så då ska jag förhoppningsvis ha lite bättre grepp på det otroligt hala golvet. Just nu halkar jag mest omkring på mina egna skor. Nog prat om jobbet.

Nu är det förresten sommarlov! Det glömde jag till och med bort att nämna i mitt förra inlägg, då jag var så nervös inför jobbet. Jag har nog inte riktigt förstått att det inte är någon skola på ungefär hur länge som helst nu... Gick nyss in och kollade tjelvar, liksom på rutin. Sen kom jag på att man faktiskt inte behöver kolla tjelvar på ungefär två månader, för det finns inga läxor, inga arbeten som ska lämnas in och inga prov inskrivna på NV-portalen. Det är så himla skönt, och så otroligt lättande! Ska verkligen försöka träffa alla mina underbara vänner under lovet. Det är så lätt att man bara tar varandra för givet, men det vill jag inte göra. Dock tror jag att dem som betyder allra mest för mig kommer finnas kvar vid min sida, oberoende av hur längesen det var vi träffades. Min kära odil till exempel. Vi har faktiskt bestämt att vi ska ringa varandra när vi är 30 år, om vi har tappat kontakten då. (Minns du det, älskling?) Henne kommer jag nog aldrig kunna släppa. Samma sak är det med Li, vi kommer nog alltid att hitta tillbaka till varandra på något sätt. Li är en underbar person som är jättebra på att peppa andra, och man mår bra av att vara med henne. Hon är alltid positiv och glad, och därför tycker jag om henne jättemycket! Nu tappade jag visst spåret och babblade bort mig lite från ämnet, men jaja. Mina vänner (inte bara Annie & Li, utan allihopa) förtjänar verkligen en stor eloge för att de står ut med mig vilket humör jag än är på. Det kommer jag alltid att älska er för! ♥

Time to sleep soon. Inget partaj för mig ikväll inte, för nu har jag fått lära mig hur det känns att vara verkligt trött. Jag ska stupa i säng. och kanske längta lite till måndag också. Puss och kram på er, darlings.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0